Hati Ini Untuk . . . 9





So, you nak bincang apa dengan ? " soal Darwisy dengan dingin.

" Darwisy, rindukan you. Dah bertahun kita tak jumpa. Sekarang, you semakin segak dan tampan. "

I masih sama je macam dulu. Takda yang berubah. Tak macam sesetengah orang dengan mudah saja berubah arah. " tutur Darwisy dengan sinisnya.

tahu I salah. minta maaf. I benar-benar menyesal. Tapi jujur Darwisy, hati masih pada you. "

Darwisy yang sedang menikmati Cafe au laitnya itu hampir sahaja tersedak. Keluhan kasar lahir dari mulut Darwisy. Apa lagi yang diinginkan Raihana kali ini? Tidak cukup lagikah hatinya disakiti dahulu? 

" Huh! Raihana, you nak cakap apa ni sebenarnya? I tak tangkaplah. " kata Darwisy, sengaja ingin bermain tarik tali dengan Raihana. 

" Darwsiy, I ngaku I salah dulu, I tak sepatutnya dumped you macam tu je. Mi dispiace davvero. ( Saya betul-betul menyesal. ) "

" Hmm, I dah lama maafkan you. Dahlah, questo non deve essere discussa nuovamente. ( Hal ini tidak perlu dibahaskan lagi. ) "

" Darwisy, I hope we can be together again, can we? " soal Raihana dengan harapan yang tingginya.

WowowoWait a sec, what did you said? Wait, do you think now that you have apologized to me and you can come back crawling asking for a new relationship? Well, you are totally mistaken. Mi scusi, signorina. Non è così semplice come sembra. Detto dispiace di non poter dare un senso a voi. Minta maaf, cik. Tidak semudah itu. Kata maaf tidak dapat mengembalikan rasa saya terhadap cik. 

" Tapi, Darwisy I... hati I masih pada you. Ti amo ancora! ( Saya masih cintakan awak! ) "

" Mi scusi. ( Maafkan saya. ) Hati saya bukan lagi untuk you. "

Darwisy beredar dari The Coffee Bean And Tea Leaf itu. Pekung di dadanya telah berjaya dibuka. Lega. Ya, itulah yang dirasakannya kini. Lega segala yang terpendam dulu terluah akhirnya. Kini, hanya sebaris nama yang kian melekat di kotak fikirannya. Sebaris nama yang mampu membuat dirinya tersenyum riang. Sebaris nama yang telah berjaya memaut hatinya yang dahulunya berdarah kini pulih. 


Kantin Hospital Ampang Puteri sesak dengan beberapa orang yang sedang lunch. Quratu Adrina dan Edrin Sazlina masing-masing menghadap makanan. Kecur air liur Edrin apabila melihat makanan kegemarannya disediakan oleh pihak kantin hospital itu. Sekali membaca doa, makanan itu terus menjadi mangsa serangan Edrin.

" Alhamdulillah. Kenyang pun perut aku. " ujar Edrin.

" Haih, dah orang tu gelojoh sangat tadi, mana taknya. "

" Taulah aku ni pantang nampak chicken chop, dah nafsu makan aku memuncak. Camne nak buat? "

" Yelah tu. So, kau lawat dia kan tadi? " Quratu memulakan soal siasatnya.

" Dia? Sapa pulak ni? "

" Alah, jejaka yang kau bawa awal pagi tadi. "

" Oh, dia. Ingatkan apa. Haah, aku memang nak lawat dia tadi. Nak tengok keadaan dia je. "

" Eh jap, jap! Aku hidu sesuatu lah. Kuat pulak bau tu! "

" Apa?! Bau apa? "

" Haaa..... Bau kau telah tertangkap cinta dengan pesakit tu le. "

" Quratu! Kau ni takde benda lain ke nak fikir? Aku saje je nak lawat, takut apa-apa. Jangan-jangan kau tu yang dah terjatuh ke dalam lubuk hati sang jejaka tu. "

" Eleh, takde maknanya. Aku kan dah ada sang kekasih hati a.k.a bakal suami dunia dan akhirat. Hehe. Tak lain tak bukan Tamimi Fakrullah. " Quratu tersenyum lebar apabila mengenangkan manusia seorang itu. 

" Peh, banyaklah kau Tamimi situ. Mentang-mentang dah ada kekasih, nak show off ngan kita lah pulak. "

" Edrin, kau tu aku tengok bukannya takde yang melekat kat kau, tapi bertan-tan banyak! Kau tu je yang tak layan. Kalau kau nak, pesakit yang kau hantar tadi tu pun cun gak. "

" Ish, dahlah Quratu. Malas ah nak cakap pasal ni. By the way, alang-alang aku kat sini, kau on-call tak malam ni? "

" Emm, rasanya tak kot. Nantilah aku cek schedule aku lagi. Eh Edrin, kau tau tak, aku dengar dari nurse-nurse kat sini cakap jejaka tu tercari-cari sapa yang bawa dia ke sini. "

Edrin yang mendengar luahan Quratu hanya mendiamkan diri. Nak cakap, tapi takda jawapan. Lebih baik diam je. Tapi, patutkah dirinya mendedahkan identitinya? 

" Okaylah Quratu, aku chiao dulu. Assalamualaikum. "

" E...eh! Emm, waalaikumsalam. "

Quratu hanya menggelengkan kepala apabila melihat Edrin tergesa-gesa ingin cabut dari situ. Entah apa yang sedang bermain di benak fikiran sahabatnya itu. Yang pasti ada kaitan dengan sang jejaka itu.


Hakimi tegap berdiri di hadapan pejabat Darwisy. Racangan kali ini haruslah berjaya. Dengan membuat perjanjian dengan Darwisy, hubungannya dengan Edrin dapat kembali rapat. Pintu pejabat itu segera diketuk. Darwisy yang sememangnya lapang terus membenarkan gerangan itu masuk. 

Good evening, Mr. Darwisy. Boleh kita sambungkan perbincangan kita? "

Sure. Can we start now? "

Hakimi terus mengangguk. Permintaan yang satu ini harus mendapat persetujuaan kedua-duanya. Jika tidak, peluangnya untuk terus mendekati Edrin semakin sempit. Tapi kali ini tidak akan dibiarkannya Edrin dirampas orang lain kecuali dirinya sahaja.

Setelah sejam berbincang, Darwisy bagaikan tersepit apabila mendengar permintaan Hakimi. Bagaikan ditelan mati mak, diluah mati bapak keadaannya sekarang. Kehendak Hakimi terlalu berat untuk diluluskan tetapi masa depan syarikatnya juga harus dijaga. Tetapi, sebelum memberi kata putus, empunya badan itu haruslah ditanya dahulu.

" Edrin, bos panggil. "

" Bos nak apa kat aku? " 

Roslinda yang mendengar bicara Edrin hanya menjongketkan kedua belah bahunya menandakan dia tiada jawapan untuk soalan itu. Yang pasti, tadi Darwisy menapak keluar dari biliknya hanya untuk menyuruhnya memanggil Edrin untuk masuk ke ruang pejabatnya. 

Edrin terus melangkah ke bilik Darwisy. Sebaik sahaja pintu terkuak, Edrin terus menapak masuk. Apa yang dilihatnya sekarang adalah sesusuk tubuh Darwisy yang berdiri menghadap dirinya dan sesusuk tubuh lagi duduk membelakanginya. 

" Encik Darwisy, ada apa encik panggil saya? "

Belum sempat Darwisy menjawab pertanyaan Edrin, Hakimi terus berpaling menghadap Edrin dan menjawab.

" Edrin, sudikah Edrin bekerjasama dengan abang dalam projek mega ini? "

Edrin terpinga-pinga mendengar kata-kata Hakimi. Apa yang dimaksudkan oleh Hakimi? Darwisy hanya mampu memejamkan matanya kejap. Berat rasa hatinya sekarang. Berat melepaskan Edrin untuk bekerjasama dengan Hakimi padahal hanya buat sementara. Tapi apakan dayanya, projek antara M & P Holdings dan HY & Co. sangat penting buat masa hadapan syarikatnya.

" Apa maksud Encik Hakimi, Encik Darwisy? "

" Edrin, memandangkan awak project manager sini, so awak akan bekerjasama dengan Encik Hakimi dari HY & Co.. "

" Selamat bekerjasama, Cik Edrin. " 

Hakimi terus mengeluarkan tangannya untuk berjabat tangan dengan Edrin sebagai tanda bekerjasama. Edrin yang melihat hanya sekadar menganggukkan kepala, tidak ingin menyentuh kulit bukan muhrim meskipun Hakimi sudah dianggap sebagai abangnya sendiri. Melihat reaksi Edrin, Hakimi terus menarik tangannya kembali. Malu dirasakannya kini. Lupa akan batas pergaulan bagi umat Islam. 


Kereta Mini Cooper S dipandu masuk ke halaman rumah banglo dua tingkat itu. Pemilik kereta itu terus menapak masuk ke dalam rumah. Geram. Perasaan itu menyelubungi dirinya yang kena reject siang tadi. Barang-barang di sekitar ruang tamu rumah itu menjadi mangsa habuannya. 

" Arghh! Sial! " marah Raihana. 

Tidak disangkanya lelaki itu menolak lamarannya. Dengan semudah itu. Jika dikenangkan tengah hari tadi, bukan kepalang lagi dirinya diserbu rasa malu. Mana taknya, macam perigi mencari timba sahaja lagaknya. Dulu bukan main lagi tolak lelaki itu, tapi sekarang nak jilat balik ludahnya dulu. 

" Tak guna! Darwisy, kau dah banyak berubah. Tapi tak bermakna aku akan lepaskan kau macam tu sahaja. Nanti. Ya. Nanti aku. Tunggu sahaja. Aku pasti akan membuatkan kau kembali padaku." ujar Raihana dengan sinisnya. 


*Jeng, jeng, jeng..... Haha*

This entry was posted on Saturday, January 12, 2013 and is filed under ,. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply