Hati Ini Untuk . . . 8




Skretttttttt........... Boom!!!!

Edrin yang baru sahaja meletakkan keretanya di tempat letak kereta yang berdekatan dengan lapangan tenis tersentak apabila mendengar bunyi yang yang agak kuat di pendengarannya. Dilihatnya sekeliling, tapi tiada apa-apa yang berlaku. Kawasan sekitar pun sangat sunyi dan tiada seorang pun yang lalu. Maklumlah, sekarang masih pukul 6.30 pagi dan lapangan tenis di sini merupakan tempat yang terbiar disebabkan terdapat lapangan yang baru telah dibina.

Setiap pagi, Edrin pasti akan pergi ke lapangan tenis ini untuk melakukan aktiviti sukan yang diminatinya, iaitu sukan tenis. Sudah menjadi kebiasaanya pada setiap pagi. Malah, waktu zaman sekolah dulu, Edrin Sazlina merupakan seorang yang sentiasa menjuarai sukan tenis di sekolahnya dahulu sehingga diberi gelaran ' Ratu Tenis ' .

Tidak lama kemudian, kepulan asap yang mengelilingi kawasan yang berdekatan menarik perhatian Edrin. Edrin yang hairan terus menapak ke kawasan itu. Dekat, dekat dan dekat, akhirnya tiba di tempat itu. Mata Edrin terbuka luas apabila melihat situasi di depannya sekarang. Panik sedang dirasakannya sekarang.

' Astaghfirullahal'azim! Ada orang accident! '

Pantas Edrin berlari menuju ke kereta itu. Niatnya ingin menolong mangsa kejadian tersebut. Ingin meminta tolong dengan orang, namun dilihatnya tiada seorang pun yang berada di sekeliling tempat kejadian. Kepala mangsa berlumuran dengan darah. Melihat minyak yang mengalir akibat kebocoran, Edrin terus memapah badan mangsa tersebut untuk menjauhkan diri itu dari kereta. Edrin ingin membuat panggilan kecemasan, namun niatnya telah terkubur. Bateri habis!

' Arghh! Waktu ini juga nak habis bateri. Ah! Kereta aku! Kereta aku! '

Edrin yang teringatkan keretanya terus memapah diri jejaka itu ke keretanya. Hospital adalah tujuan utamanya. Nasib dirinya terpaksa memapah badan lelaki yang sasa itu. Jika dibandingkan dengan dirinya, apa sajalah saiz badannya. Keinginannya untuk main tenis pada pagi itu dibiarkan pudar. Nyawa orang lebih penting! Kereta Audi Q7 hadiah dari babanya, Eddie Saifullah, meluncur laju membelah jalan raya yang agak lapang pada pagi itu.

Gua bagi korang gambaran rupa Audi Q7 ye...

" Quratu, macam mana keadaan pesakit tadi? " soal Edrin.

" Edrin, ko kenal dia ke? "

" Tak. Aku terjumpa dia kemalangan kat tempat aku main tenis selalu. "

" Oh, pesakit baik-baik saja. Cuma dia belum sedar lagi. Nasib baik kau cepat bawa, kalau tak pesakit kehilangan banyak darah. "

" Alhamdulillah. Baiklah Quratu, aku pergi dulu. Tadi, nurse cakap keluarga dia sekejap lagi sampai. Assalamualaikum. "

" Edrin, kau tak nak jumpa dengan family dia ke? "

" Tak payahlah, Quratu. Lagipun aku dah lewat nak masuk kerja. "

" Emm, baiklah. Waalaikumsalam. "


Raihana Qaisarah berdiri tegak di hadapan M & P Holdings. Tujuannya hanya satu. Menemui Megat Qaiman Darwisy. Sudah tiga hari dia cuba menghubungi diri itu, namun satu pun panggilannya tidak dijawab. Terseksa. Ya, itulah perkataan yang sesuai bagi perasaannya selama tiga hari itu. 

Excuse me, can I see Megat Qaiman Darwisy? "

Do you have any appointment made? "

" Emm, no. But, I need to see him now. It's urgent. "

I'm very sorry, miss. You can't meet him unless you have an appointment with him. " 

Megat Qaiman Darwisy yang baru sahaja ingin keluar ke tapak projek berhenti apabila melihat gerangan yang sedang berada di lobi bangunan itu. Hatinya kian diserbu rasa panas. Buat apa lagi diri itu datang ke sini? Baru sahaja Darwisy ingin membuat langkah seribu meninggalkan bangunan tersebut, suara nyaring dan tangan milik Raihana terlebih dahulu bertindak.

" Darwisy! "

' Aduh! Bencana melanda! Bismilahirahmanirahim. ' hati Darwisy berkata.

" Darwisy! Boleh kita bercakap sekejap? " ujar Raihana sambil memaut lengan sasa Darwisy.

" Raihana, maaf. sibuk sekarang. Tak nampak? " sebut Darwisy dengan sinisnya. Darwsiy menarik lengannya, cuba untuk meleraikan pautan Raihana. 

Just for a few minutes. Tolonglah. nak bincang sesuatu dengan you. " rayu Raihana.

" Huh! Fine! Incontriamoci al The Coffee Bean all'una dopo. ( Jumpa saya di The Coffee Bean pada pukul satu nanti. ) 

Bene. Grazie, Darwisy. ( Okay. Terima kasih, Darwisy. ) "


Skretttttttt........... Boom!!! '

Emir Mirhan tersedar dari komanya setelah sepanjang hari tidak menyedarkan diri. Bunyi itu sering kali menjengah mindanya. Seluruh badannya terasa sakit terutamanya di bahagian kepala dan dadanya. Emir cuba untuk bergerak, namun gagal. 

' Arghh! Di mana aku sekarang? Apa yang terjadi tadi? '

Pelbagai persoalan timbul di benak fikirannya. Perkara yang terakhir diingatnya adalah dia masih memandu sehinggalah keretanya hilang kawalan. Baru sahaja dirinya ingin memanggil jururawat, pintu wadnya dibuka dari luar. Dilihat ibunya sedang membawa sebakul buah-buahan. 

" Anak ibu dah sedar pun. Alhamdulillah. "

" Ah.... Ibu, siapa yang hantar Emir ke hospital? Seingat Emir, tempat tu takda orang langsung. "

" Oh, yang tu ibu tak tahu. Takpa, yang penting sekarang ni, Emir selamat. Alhamdulillah. Hal tu, nanti kita tanya kat nurse atau doktor. " 

" Emm.. "

" Emir, macam mana Emir boleh accident? Tu lah, ibu dah banyak kali pesan supaya berhati-hati, jangan gelojoh sangat. Hati ibu luluh tau apabila dengar Emir masuk hospital. "

" Ibu, jangan risau. Emir kan baik-baik je. Sekarang dah selamat pun. "

" Lain kali hati-hati tau. Jangan menonong je bawa kereta tu. "

" Ibu, Emir janji. Ibu jangan risau lah. "

" Emmmm. Yelah. "


Tepat pada pukul satu tengah hari, Edrin Sazlina memandu keretanya masuk ke kawasan Hospital Ampang Puteri. Nasib baik Quratu seorang doktor kat sini, memudahkan sikit nak lawat. Walaupun hospital swasta, Edrin yakin inilah yang terbaik buat jejaka itu. Edrin pasti jejaka itu bukanlah berasal dari keluarga yang biasa. Lihat saja pada keretanya, sudah tahu jejaka itu orang berada.

Sejak pagi tadi, perasaan ingin melihat keadaan jejaka itu berkobar-kobar. Sesampainya di hadapan wad jejaka itu, Edrin menapak masuk ke dalam wad eksklusif itu. Matanya tertancap pada sekujur tubuh yang terbaring di atas katil. Perlahan-lahan kakinya membawa dirinya dekat dengan katil itu. Hembusan nafas yang lembut menyapa telinga Edrin.

' Mungkin masih tidur kot. '

Edrin yang masih setia berdiri di samping katil memerhati seraut wajah yang tampan itu. Kepalanya berbalut. Dari mata jatuh ke mulut. Alis mata yang bening, hidung yang mancung dan mulut yang kemerah-merahan sedikit itu mampu sahaja memikat hati wanita. Tangan Edrin tergerak untuk menyentuh seraut wajah yang sedang terlena itu. Lama. Tiba-tiba...........

" Erghh! "

Edrin yang tersedar dari lamunanya terkejut apabila terdengar erangan yang kuat keluar dari dua ulas bibir merah itu. Edrin terus mencicit keluar dari wad yang sedang diduduki jejaka itu.

' Aduh! Kenapalah tangan aku boleh terpegang dada dia pulak! ' Edrin bermonolog sambil menepuk dahinya.

Emir Mirhan tersedar dari lenanya apabila merasakan sesuatu yang hangat sedang bermain-main di wajah dan dadanya. Tapi apabila diperhatikan, tiada sesiapa pun yang kini berada di wadnya. Ibunya sudah lama pulang ke rumah. Katanya ingin membersihkan diri dulu.

' Mungkin perasaan atau aku ni yang termimpi je kot. '

Quratu yang lalu di koridor hospital itu hairan apabila melihat kelibat Edrin yang sedang menepuk-nepuk dahinya. Hairan apabila melihat Edrin sedang berada di hospital tempatnya bekerja.

' Gila ke apa minah ni? Main tepuk-tepuk dahi. Eh jap, jap. Kan pagi tadi.... Oh... Okay, okay. Aku faham sekarang. '

Segera Quratu menegur Edrin yang sedang berada di dalam dunianya sendiri.

" Edrin! Tak pergi makan ke? "

" Oh mak kau patik sembah pohon diampun. Eeeee, Quratu! Aku fikir hantu mana lah tadi, rupa-rupanya kau. Buat terkejut je. Nanti lagi kot aku makan. Aku ada hal sikit. "

" Hoi! Sedap-sedap mulut kau je cakap aku hantu. Anyway, jomlah makan ngan aku sekali. Dekat kantin hospital ni. Sedap-sedap tau. "

" Mmmm, yelah-yelah. Perut aku dah menyanyi dengan riang dah ni. "




Hal apa yang penting sangat nak dibincang Raihana Qaisarah? *
Edrin Sazlina dah TER-jatuh hati ngan Emir Mirhan ke? *
-- Gua akan sambung nanti-nanti ye. In Syaa Allah --

This entry was posted on Saturday, January 12, 2013 and is filed under ,. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Leave a Reply